Polska na wózku – bądź na mapie

Wystartowała „Polska na wózku”, ogólnopolska kampania społeczna, której głównym celem jest stworzenie obszernej mapy miejsc użyteczności publicznej i lokali usługowych przyjaznych osobom ze wszystkimi rodzajami niepełnosprawności. Znajdą się na niej informacje dotyczące ułatwień i przystosowań obiektów, z których na co dzień korzystają osoby niepełnosprawne.

– Docelowo zamierzamy stworzyć aplikację, dzięki której będzie można łatwiej i wygodniej zaplanować nie tylko wizytę w urzędzie czy w przychodni ale także wyjście do kina lub na kolację.Ma się stać ona podstawowym źródłem informacji dotyczących możliwości technicznych obiektów i stopnia wykwalifikowania pracowników do obsługi osób z niepełnosprawnością. Dzięki niej będzie od razu można stwierdzić chociażby to czy obsługa jest pomocna, z której strony budynku znajduje się podjazd, czy jest on użyteczny dla osób korzystających z wózków elektrycznych a nawet to czy można będzie przyjechać z dziecięcym wózkiem. Osoby z niepełnosprawnością nader często spotykają się z utrudnieniami lub dezinformacją, co w znacznym stopniu komplikuje im normalne funkcjonowanie. – mówi Dawid Borowiak, Prezes Zarządu CWA S.A.

Zdaniem organizatorów kampanii „Polska na wózku”, ma ona stanowić odpowiedź na codzienne problemy wszystkich osób z niepełnosprawnością, niezależnie od jej rodzaju.

– Zdajemy sobie sprawę z tego, że ostatnich latach rośnie świadomość społeczna dotycząca niepełnosprawności. Jest to efekt między innymi akcji nakłaniających do likwidacji barier architektonicznych czy tworzenia kolejnych udogodnień jak na przykład podjazdów na chodnikach czy specjalnych platform wykorzystywanych w pociągach. Wciąż jest jednak nadal dużo do zrobienia. Nie zawsze jest możliwe zmodernizowanie wejść do budynków, ale zawsze można przeszkolić personel w zakresie pomocy osobom niepełnosprawnym. Mamy nadzieję, że nasza kampania oraz aplikacja przyczynią się do poprawy tych standardów – dodaje Dawid Borowiak.

Skąd pomysł?

– Pomysł podsunęło życie czyli rodzinne doświadczenia, kiedy to nagle musieliśmy stanąć oko w oko z problemami związanymi z życiem codziennym na wózku.  Ważne jest, aby tych barier związanych z wyjściem na kawę, do sklepu czy na pocztę było jak najmniej, bo one też mogą negatywnie wpływać na kondycję psychiczną osób niepełnosprawnych, zwłaszcza na początku trudnej drogi nauki życia na nowo – mówi Dawid Borowiak.

W kampanii mogą wziąć udział miejsca użyteczności publicznej czyli urzędy, dworce, kina czy teatry, szkoły oraz uczelnie, lokale usługowe i gastronomiczne. A zatem wszystkie,  które chcą znaleźć się na mapie i udostępnić w aplikacji informacje na temat wdrożonych ułatwień dla osób odwiedzających i stopnia przeszkolenia personelu.

– Bardzo zależy nam aby dane zdobyte w ramach kampanii i wykorzystane w aplikacji były aktualne i sprawdzone.Dlatego liczymy również na użytkowników, którzyposzukują miejsc przystosowanych dla osób poruszających się na wózku czy rodziców z dziećmi. Dla nich, już wkrótce, uruchomimy funkcjonalność weryfikacji i opiniowania lokali – dodaje Dawid Borowiak.

Jak przystąpić do akcji?

Udział w „Polska na wózku” jest bezpłatny,niezależnie od tego czy zgłaszającym jest urząd, uczelnia, właściciel kina, teatru czy sklepu.Operatorem kampanii społecznejjest CWA S.A. spółka notowana na parkiecie New Connect, specjalizująca się w szkoleniach oraz wdrożeniach systemów informatycznych.Budżet projektu,szacowany na ponad 1,2 mln złotych,zostanie przeznaczony na budowę narzędzia oraz promocję. Kampania ma charakter niekomercyjny.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.polskanawozku.pl

 

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial