Dyżurujący na Infolinii pracownicy Biura Rzecznika Praw Pacjenta poinformują:
- o zagadnieniach związanych z opieką zdrowotną, szczególnie: prawach pacjenta, w tym przysługujących w konkretnej, opisanej przez Ciebie sprawie,
- możliwych sposobach rozwiązania zgłaszanego problemu, m.in. praktyczne wskazówki i działania, które warto podjąć dochodząc swoich praw, instytucjach lub urzędach, do których można zgłosić skargę lub które w ramach swoich kompetencji mogą rozwiązać opisany problem,
- sytuacjach, gdy przysługują Ci szczególne uprawnienia do świadczeń opieki zdrowotnej,
- możliwościach dochodzenia roszczeń w przypadku błędów medycznych,
- możliwościach zgłaszania działań niepożądanych leków,
- ogólnych zasadach funkcjonowania polskiego systemu ochrony zdrowia i korzystania ze świadczeń zdrowotnych w ramach ubezpieczenia zdrowotnego