Co piąty klient odchodzi z miejsca obsługi niezadowolony. Najbardziej narzekamy na zachowanie personelu i czas obsługi. Rzeszów i Zielona Góra to miasta, w których obsługa została oceniona najlepiej, natomiast najgorzej jest w Łodzi i Lublinie – wynika z raportu Jakość Obsługi w Polsce przygotowanego przez Polski Program Jakości Obsługi.
Polski Program Jakości Obsługi zbiera opinie konsumentów przez 365 dni w roku za pośrednictwem portalu jakoscobslugi.pl oraz aplikacji mobilnej Premia360. Program corocznie podsumowuje oddawane głosy, przyznając najprzyjaźniejszym firmom Gwiazdy Jakości Obsługi. Podczas tegorocznej edycji zebrano zostało ponad 105 tys. opinii z całego kraju.
Z badania jakości obsługi w Polsce wynika, że klienci najbardziej narzekają na zbyt długi czas oczekiwania na obsługę, sposób rozwiązywania przez personel pojawiających się spontanicznie problemów oraz wydłużające się kolejki. Słabo oceniane jest również zachowanie personelu podczas obsługi. Klienci wciąż narażeni są na mało wybredne komentarze ze strony obsługi w trakcie sytuacji problematycznej. Chwalą natomiast wiedzę i kompetencje personelu oraz wygląd placówek.
Na podstawie opinii pozostawionych przez konsumentów na portalu jakoscobslugi.pl w 2016 roku stworzona została mapa jakości obsługi. Wynika z niej, że najlepszą jakość obsługi spotkać mogą konsumenci na wschodniej ścianie Polski.
Na mapie jakości obsługi największych polskich miast na czele znajduje się Rzeszów i Zielona Góra, w których ponad 8 na 10 klientów jest zadowolonych z jakości obsługi klienta.
Łódź i Lublin co rok zajmują najniższe miejsca w rankingu jakości obsługi największych polskich miast. Wskaźniki obu tych miast tylko niewiele przekroczyły wartość 70%, co oznacza, że 3 na 10 klientów wychodzi z placówek niezadowolona.
http://www.rzeszow.pl/