Kampania społeczna „Nie chcę być strażakiem!”, stworzona przez Agencję Walk dla Fundacji Integracja, zdobyła Grand Prix w kategorii działanie społeczne w Konkursie Innovation AD #Award 2016! Odważny spot kampanii zdobył także złoto w kategorii Insight.
Konkurs Innovation AD nagradza działania, które wykraczają poza standardową komunikację. Taka jest właśnie kampania Integracji „Nie chcę być strażakiem!”. Jej bohaterami są osoby z niepełnosprawnością, występujące w roli strażaków, jakich jeszcze nikt nie widział. Pewnie też nigdy nie zobaczy, ponieważ osoby na wózkach, niewidome czy niesłyszące nie szukają pracy w tym zawodzie. Jak same podkreślają, są specjalistami w innych obszarach i to właśnie w nich chcą się realizować.
Jury podkreśliło „humor, uśmiech, dystans i luz w mówieniu o sprawach ważnych, o których zawsze mówi się z powagą i cierpieniem”.
Kampanią społeczną „Nie chcę być strażakiem!” Fundacja Integracja nie tylko promuje zatrudnianie osób z niepełnosprawnością, ale i zmienia wspomniane postawy społeczne.
Warto podkreślić, że zarówno Agencja Walk, jak i dom produkcyjny Lucky Luciano oraz cała ekipa, na czele z reżyserem Maciejem Kowalczukiem, wzięli w przedsięwzięciu udział pro bono.
O kampanii pisaliśmy dla was tutaj