W czerwcu i lipcu na temat sportu osób niepełnosprawnych pojawiło się 4,2 tys. informacji w prasie, telewizji, radiu, internecie i mediach społecznościowych. Blisko połowa z nich dotyczyła zbliżających się igrzysk paraolimpijskich, które będą miały miejsce w Rio miedzy 7 a 18 września. Wśród paraolimpijczyków największą popularnością cieszy się Natalia Partyka – na jej temat pojawiło się ok. 1,2 tys. informacji, które mogły zostać wyświetlone nawet 7,5 mln razy.
– W IMM przygotowaliśmy analizę wizerunku medialnego Natalii Partyki, która zgodnie z naszymi danymi została najbardziej rozpoznawalną paraolimpijką. Na jej temat ukazało się ponad 70 proc. wszystkich informacji w prasie, radiu, telewizji i social mediach – mówi agencji Newseria Biznes Karolina Masalska, specjalistka ds. PR w IMM.
Najczęściej na temat Natalii Partyki pisano na portalach internetowych. Na Facebooku pojawiło się blisko 60 proc. wszystkich wzmianek. Tenisistka stołowa jest jedyną reprezentantką Polski i jednym z niewielu sportowców na świecie, która bierze udział zarówno w olimpiadzie, jak i w paraolimpiadzie.
– Natalia ma własną stronę na Facebooku oraz własną stronę internetową. Na Facebooku zebrała już ponad 35 tys. fanów, z którymi regularnie utrzymuje kontakt. Wstawia też zdjęcia z treningów, z przygotowań do Rio. Aktywnie reagują również sami internauci, wyrażając gorące wsparcie dla działań Natalii. Imponuje im odwagą, radością życia, pasją oraz determinacją w realizacji swoich marzeń. Pokazuje, że niemożliwe staje się możliwe – mówi Masalska.
Jak podkreśla, o polskiej tenisistce stołowej jest głośno także ze względu na jej pozasportowe aktywności. Natalia Partyka wspólnie z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce i Fundacją Dobra Sieć założyła Fundusz Stypendialny wspierający młodych sportowców.
– W ramach działalności tego funduszu został stworzony również portal crowdfundingowy DamNaSport.pl, poprzez który zbierane są pieniądze na sportowców, którzy sami sobie nie mogą pozwolić na realizację marzeń – mówi Karolina Masalska.
Wzmianki na temat Partyki pojawiały się przy okazji m.in. spotkań z przedstawicielami władz przed rozpoczęciem Igrzysk XXXI Olimpiady w Rio czy wywiadu telewizyjnego dla TVP.
– W IMM zbadaliśmy również hasło „sport osób niepełnosprawnych”. Na jego temat w badanym okresie pojawiło się prawie 4 tys. wzmianek, które wzbudziły niemal 8,5 tys. interakcji – wyjaśnia Karolina Masalska.
W Top 5 sportowców poza Natalią Partyką znaleźli się także Rafał Wilk (handbike), Maciej Lepiato (lekkoatletyka), Bartosz Tyszkowski (pchnięcie kulą i rzut dyskiem) oraz Michał Derus (sprint).
– Sporo informacji pojawiło się w kontekście fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko w ramach organizowanego przez fundację 13. Dnia Integracji. Szerokim echem odbiła się również informacja na temat objęcia przez Annę Lewandowską funkcji ambasadora olimpiad specjalnych. Jak zauważamy w naszych analizach, przyczyniło się to do wzrostu zainteresowania sportem osób niepełnosprawnych, ponieważ w momencie podania tych informacji do wiadomości publicznej miedzy 18 a 20 czerwca wzrost tych wzmianek był znaczący – mówi specjalistka ds. PR w IMM.
Brytyjski kanał Channel 4 stworzył specjalny film reklamujący zmagania paraolimpijczyków w Rio. Na YouTube ma on już prawie 4 mln wyświetleń.
– Również w Polsce prowadzona jest kampania promująca XV Letnie Igrzyska Paraolimpijskie w Rio. Na ponad 400 przystankach w Polsce umieszczono citylighty ze zdjęciami paraolimpijczyków i olimpijczyków, które w oczach społeczeństwa mają niwelować różnicę pomiędzy rywalizacją osób pełnosprawnych a niepełnosprawnych, bo w końcu wszyscy są takimi samymi sportowcami – mówi Karolina Masalska.
źródło: www.biznes.newseria.pl/