Bank Zachodni WBK usprawnił obsługę osób niedosłyszących

Bank Zachodni WBK jako pierwszy bank w Polsce pilotażowo wyposaża oddziały w przenośne pętle indukcyjne, poprawiające komfort obsługi osób niedosłyszących. Pętle wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie warunki akustyczne mogą utrudniać zrozumienie mowy (lotnisko, metro) lub tam, gdzie istotne jest zapewnienie wysokiego komfortu i poufności rozmowy (bank, urzędy).

Pętla indukcyjna to małe i proste urządzenie, którego zadaniem jest poprawa komfortu rozmów prowadzonych z klientami słabosłyszącymi, używającymi aparatów słuchowych. Charakteryzuje ją prostota obsługi i zdolność natychmiastowego użycia. Pętla stanowi jednocześnie odbiornik, wzmacniacz i nadajnik dźwięku.

Przenośne pętle indukcyjne zostały przetestowane przez specjalistów ze spółdzielni socjalnej Fado i sprawdzone pod kątem technicznym. Pracownicy Banku odbyli szkolenia przygotowujące do pomocy osobom słabosłyszącym. Dzięki pętli indukcyjnej Klient rozmawiający z doradcą w banku nie będzie słyszał dźwięków towarzyszących wizycie w placówce, tzn. szmerów, pozostałych rozmów czy innych odgłosów utrudniających komunikację.

W wybranych oddziałach Obsługi bez barier Banku Zachodniego WBK nasi klienci mogą swobodnie korzystać z pętli indukcyjnych. W Polsce ok 1 mln osób to osoby słabosłyszące. Większość z nich korzysta z aparatów słuchowych, które dostosowane są do pętli indukcyjnych. Dzięki tym urządzeniom poprawi się jakość obsługi osób używających aparaty słuchowe i  zapewni komfort rozmowy, co jest szczególnie ważne w przypadku rozmowy o finansach.

 

Pilotaż rozpoczął się w 20 oddziałach Banku. Oddziały zostały wybrane jako placówki znajdujące się w kluczowych lokalizacjach, czy też w pobliżu stowarzyszeń/fundacji działających na rzecz osób niedosłyszących, które są potencjalnymi odbiorcami udogodnienia.

List placówek z pętlą indukcyjną -> LINK

 

Źródło: bzwbk.pl

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial