Kampania: BohaterON

Ruszyła kolejna edycja projektu BohaterON, którego celem jest upamiętnienie i uhonorowanie Powstańców Warszawskich. Jak pokazała jego zeszłoroczna odsłona, ten prosty gest łączy pokolenia i sprawia, że bohaterowie tamtych dni są silni siłą pamięci Polaków.

Od 1 sierpnia każdy, kto zechce powiedzieć „dziękuję” uczestnikom walk o stolicę, może to zrobić, wysyłając bezpłatną kartkę – tradycyjnie lub w wersji elektronicznej. Przyłącz się do akcji i pokaż Powstańcom Warszawskim, że pamiętasz! Trwa druga edycja kampanii BohaterON.

Pomysł kampanii zrodził się kilka lat temu: w ramach prowadzonej w 2014 i 2015 roku akcji „Kartka dla Powstańca” dzieci ze szkół przyszpitalnych własnoręcznie wykonywały biało-czerwone kartki, przekazywane później uczestnikom walk o stolicę. W jej wyniku wytworzył się piękny dialog międzypokoleniowy, a wiele z rozpoczętych korespondencji trwa do dziś. Również w tym roku dzieci ze szkół przyszpitalnych w całej Polsce wykonają własnoręcznie kartki dla Powstańców.

Udział w akcji może wziąć każdy, niezależnie od wieku. Na wysłanie pocztówki ma czas od 1 sierpnia do 2 października – dnia, w którym przed 73 laty zakończyło się Powstanie Warszawskie. To 63 dni Powstania Warszawskiego i 63 dni akcji BohaterON.

Bezpłatną papierową kartkę można odebrać w wybranych placówkach Poczty Polskiej oraz wybranych kolekturach LOTTO, w samolotach LOT na trasach średnio- i długodystansowych, w wybranych biurach sprzedaży LOT i LOT TRAVEL oraz w check-inach LOT na Lotnisku Chopina w Warszawie. Będzie również dostępna w Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum II Wojny Światowej oraz w czarnym namiocie kampanii Rakoobrona na plaży Śródmieście w Gdyni w dniach 14-20 sierpnia. Mapa punktów dystrybucji kartek znajduje się na stronie internetowej: www.bohateron.pl.

Historia w nowym wydaniu

Pocztówkę w wersji elektronicznej można natomiast wysłać za darmo przez stronę internetową akcji: www.bohateron.pl. Już 1 sierpnia ruszy jej uaktualniona wersja, zawierająca zdjęcia i biogramy Powstańców. Dzięki witrynie zainteresowane akcją osoby będą mogły wybrać adresatów kartek, zapoznać się z ich historiami i zdecydować, komu przekażą podziękowania za walkę o wolność Ojczyzny. W kampanii BohaterON ważnym elementem jest nie tylko pielęgnowanie pamięci o bohaterach Powstania, którzy wciąż są wśród nas. Równie istotną rolę odgrywa uświadamianie Polakom innej perspektywy tego patriotycznego wydarzenia: przybliżanie samych Powstańców, ich indywidualnych doświadczeń, marzeń i wspomnień.

Komunikacja kampanii – podobnie jak w ubiegłym roku – została oparta na motywie popularnego serialu historycznego „Czas honoru”. Ambasadorami akcji zostali aktorzy grający główne role w tej produkcji: Magdalena Różczka, Agnieszka Więdłocha, Maciej Musiał, Antoni Pawlicki, Jakub Wesołowski i Maciej Zakościelny.

Projekt BohaterON jest organizowany we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego, Instytutem Pamięci Narodowej, Muzeum II Wojny Światowej, Fundacją PZU, Pocztą Polską, Totalizatorem Sportowym – właścicielem marki LOTTO, Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, Grupą Energa, Krajową Spółką Cukrową, Telewizją Polską, Polskim Radiem oraz portalem Onet.pl.

W Komitecie Honorowym przedsięwzięcia zasiadają: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Minister Obrony Narodowej, Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Minister Edukacji Narodowej, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. Dialogu Międzynarodowego, Szef Urzędu ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego, Dyrektor Muzeum II Wojny Światowej, Dyrektor Muzeum Historii Polski, Dyrektor Muzeum Wojska Polskiego, Rektor Uniwersytetu Warszawskiego, Prezes Zarządu Głównego Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej oraz Prezes Stowarzyszenia Klub Kawalerów Orderu Wojennego Virtuti Militari.

I edycja kampanii BohaterON – włącz historię! w liczbach:

  • 97 359 kartek zostało wysłanych do Powstańców Warszawskich przez Polaków z kraju i zagranicy;
  • 26,4 mln Polaków usłyszało o kampanii;
  • 16 szkół ponadpodstawowych – po jednej z każdego województwa – uczestniczyło w warsztatach edukacyjnych;
  • 1014 uczniów wzięło udział w warsztatach edukacyjnych dla szkół ponadpodstawowych;
  • 55 znanych osób wsparło akcję i w mediach społecznościowych, zachęcając Polaków do wysłania symbolicznych pocztówek, m.in. Adam Małysz, Martyna Wojciechowska, Adam Andrzej Ostrowski (O.S.T.R.), Tamara Gonzalez Perea (Macademian Girl) i Katarzyna Pakosińska.

Więcej informacji o kampanii oraz punkty dystrybucji kartek są dostępne na stronie: www.bohateron.pl

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial