BreastFit to sztuka badania piersi, rozmowy oraz wsparcia emocjonalnego. Jest to rodzaj treningu włączający mężczyzn w dbanie o zdrowie najważniejszych dla nich kobiet. Kampania dostarcza mężczyznom wiedzy o sposobach wsparcia i narzędziach do rozmowy, zaś partnerom pozwala nabyć podstawowe umiejętności w zakresie badania piersi partnerki.
Ponadto "BreastFit" nawiązuje do popularnej dyscypliny sportu – CrossFit’u- rodzaju treningu i pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami i wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykle wysokiej sprawności fizycznej.
Kampania "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, a jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby na każdym jej etapie – także, gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Tym razem jednak projekt skierowany jest do mężczyzn towarzyszących kobietom, których kampania ma zachęcić do włączenia się m.in. w profilaktykę raka piersi, ale również zwiększyć świadomość wagi wsparcia kobiety przez mężczyznę.
Dwunastu najlepszym zawodników crossfit w ramach kampanii wzięło udział w sesji zdjęciowej, z której powstanie kalendarz opublikowany w październiku. Wspólne zdjęcie sportowcy wykonali ubrani w dżinsy, a potem pozowali do aktów ilustrujących miesiące w kalendarzu. Autorem sesji zdjęciowej jest Piotr Fajfer.
Dochód z kalendarza będzie przeznaczony na pomoc kobietom, które walczyły z rakiem piersi – będą to m.in. zajęcia z coachem dla kobiet oraz spotkania z psychologiem dla ich partnerów.