W maju rusza kolejna, VI już edycja kampanii SM – WALCZ O SIEBIE. „Wiem, że dam sobie radę”- to główny przekaz kampanii na rok 2017. Stwardnienie rozsiane (SM) jest nieuleczalną, przewlekłą i nieprzewidywalną chorobą ośrodkowego układu nerwowego o podłożu autoimmunologicznym, dotykającą głównie ludzi młodych. U każdego chorego mogą pojawić się inne objawy, np. zaburzenia wzrokowe, niedowłady, zaburzenia równowagi i koordynacji ruchów, zaburzenia mowy, zmiany w odbiorze bodźców czuciowych i wiele innych. Nazywana jest chorobą o tysiącu twarzy.
W Polsce choruje na SM ok. 45 tys. pacjentów. W Europie jest to szósta co do wielkości populacja pacjentów ze stwardnieniem roz¬sianym. Na tę chorobę kobiety zapadają ok. dwa razy częściej niż mężczyźni, a szczyt zachorowań przypada na wiek 20-40 lat. Ale zachorować mogą nawet dzieci lub osoby w wieku starszym, tzn. po 60 roku życia – mówi prof. Krzysztof Selmaj, kierownik Katedry i Kliniki Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Jednak zastosowanie odpowiedniej terapii może znacznie zmniejszyć objawy choroby oraz kontrolować jej postępowanie. Odpowiednie monitorowanie postępu choroby pozwala opóźniać negatywne następstwa choroby. Najważniejsze jest właściwe oraz szybkie rozpoznanie choroby. Kolejnym elementem jest dobór odpowiedniego leku oraz niezwłoczne rozpoczęcie leczenia.
Patronat Honorowy nad Szkołą Motywacji objęły Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej oraz Instytut Komunikacji Zdrowotnej.
VI edycja kampanii „SM – WALCZ O SIEBIE” będzie emitowana m.in. w telewizji (TVP, TVN), prasie, radiu, internecie, na outdoorze, autobusach i ekranach plazmowych w placówkach medycznych. W ramach kampanii wyprodukowano spot telewizyjno-kinowy oraz plakaty, ogłoszenia prasowe, banery do interentu. Animacja spotu Szkoły Motywacji SM-WLACZ O SIEBIE powstała dzięki profesjonalnemu zaangażowaniu ze strony STUDIA PIGEON. Zrealizowana koncepcja opiera się na rytmicznym, powtarzalnym schemacie lektorskim. a animacja wykonana została techniką łączoną, wykorzystując poklatkę, motion design i elementy 3D. Za strategię i realizację całości kampanii w mediach odpowiada TELESCOPE, działania w interencie wspomaga EURA7.