„Na niebiesko dla autyzmu” (Light It Up Blue) to ogólnoświatowa kampania organizowana od 2011 roku przez amerykańską organizację Autism Speaks, a w Polsce rozpropagowana przez Fundację SYNAPIS z inicjatywy rodziców dzieci z autyzmem. Akcja polega na wyrażeniu solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem przez podświetlenie budynków na kolor niebieski. Iluminacja organizowana jest 2 kwietnia, w Światowym Dniu Wiedzy na Temat Autyzmu.
Niebieska iluminacja rozpoczyna obchody Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu, w ramach którego organizacje pozarządowe, władze państwowe i lokalne, firmy oraz grupy nieformalne angażują się w upowszechnianie wiedzy na temat autyzmu – zaburzenia, które wg. szacunków dotyka 1 na 150 dzieci w Polsce. ONZ uznał autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata obok, raka, cukrzycy, czy AIDS.
– Zachęcamy branżę nieruchomości do świętowania Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu w trojaki sposób: ŚWIEĆ – włącz się w niebieską iluminację budynków w ramach akcji „Na niebiesko dla autyzmu”, EDUKUJ – zorganizuj warsztat z udziałem eksperta z Fundacji SYNAPSIS dla swoich współpracowników, WSPIERAJ – przekaż darowiznę na diagnozę i terapię osób z autyzmem – mówi Łukasz Kościuczuk z Fundacji SYNAPSIS.
W 2016 roku w akcji wzięło udział ponad 100 budynków w całej Polsce. W tegorocznej edycji iluminacji swój udział zadeklarowało już 21 firm działających na rynku nieruchomości, a także najemcy budynków.
Włącz się do akcji i zmieniaj na lepsze świat dla osób z autyzmem razem z Fundacją SYNAPSIS i jej Partnerami. Zgłoś swój udział w akcji pisząc na naniebiesko@synapsis.org.pl lub telefonując pod numer (+48) 512 345 161.
Fundacja SYNAPSIS jest liderem wśród polskich organizacji pozarządowych niosących pomoc osobom z autyzmem. Specjalizuje się w wykrywaniu autyzmu u dzieci poniżej drugiego roku życia i ich terapii, działalności szkoleniowej oraz opracowywaniu modelowych rozwiązań i ich upowszechnianiu. Więcej informacji o akcji na www.synapsis.org.pl.