Personalizacja netu

Filter bubble. Kilka słów o tym, że dzięki personalizacji internetu wiemy coraz mniej

Współczesny internet nie przypomina tego sprzed dekady. Obecnie “surfowanie” polega przede wszystkim na nawigowaniu wśród kilku strumieni informacyjnych. Każdy użytkownik doświadcza sieci głównie poprzez spersonalizowane strumienie informacyjne, wśród których Google ze swoim ekosystemem usług oraz wyszukiwarką pełni rolę pewnej super-wszechobecności. Równie istotnymi graczami, wpływającymi na atomizację internetu są serwisy społecznościowe – zwłaszcza Facebook.

Jeśli zastanawialiście się, dlaczego wyświetlają się wam zupełnie inne reklamy niż waszym znajomym, a wyniki wyszukiwania odpowiadające na zapytanie są uwarunkowane np. typem urządzenia, z którego w danym momencie korzystacie, oto odpowiedź: żyjemy w epoce filter bubble (bańki informacyjnej). Bitsy Boys śpiewają na YouTube o internetach i mają rację. Nie ma już internetu, są internety. Każdy ma swój.

Jeśli cię zainteresowało czytaj więcej w artykule z: http://czlowiekitechnologie.com

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial