W II kwartale tego roku rozpocznie się przebudowa 11 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 wiaduktów na odcinku Jarosław – Radymno. Ogłoszony jest już przetarg na wykonawcę prac. Wyeliminują one ograniczenia prędkości na szlakach Jarosław – Munina oraz Munina – Radymno. Dzięki temu pociągi pojadą nawet 120 km/h. Zwiększy się także poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Termin przebudowy wiaduktów planowany jest do końca pierwszego półrocza 2018 r. Szacowany koszt prac to ok. 18 mln zł.
Prace za 33 mln zł
W tym roku wszystkie zadania realizowane na trasie z Rzeszowa do Przemyśla są warte ok. 33 mln zł. PLK modernizują stacje Przeworsk i przystanek Przemyśl Zasanie. Wygodniejszą obsługę zapewniono już pasażerom na 5 stacjach (Strażów, Łańcut, Rogóżno, Jarosław, Przemyśl) oraz 6 przystankach (Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska, Pełkinie).
W Przeworsku podróżni zyskają lepszy standard, dzięki przebudowie dwóch peronów oraz odnowieniu przejścia pod torami. Wyposażenie stacji w windy ułatwi korzystanie z kolei osobom o ograniczonej mobilności. Na przystanku Przemyśl Zasanie podróżni wygodniej skorzystają z pociągów, dzięki przebudowie peronów (od kwietnia do października) i lepszemu oznakowaniu.
W połowie roku zakończą się prace na szlaku Przeworsk – Jarosław. Obejmują one, przebudowę kilkunastu obiektów inżynieryjnych. Również na szlaku Żurawica – Przemyśl wykonana będzie przebudowa 3 wiaduktów. Wszystkie prace przyczyniają się do usprawnienia podróży na trasie Rzeszów – Przemyśl. Ich efektem jest też zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.
Coraz wygodniejsza podróż do Przemyśla i Kijowa
PKP Polskie Linie Kolejowe konsekwentnie polepszają podróże na trasie Rzeszów – Przemyśl. Dzięki temu sprawnie dojeżdżają na wschód m.in. pociągi dalekobieżne z innych województw. To ważne, bo od grudnia pasażerowie mają dogodne połączenie na Ukrainę. Z Przemyśla do Kijowa przez Lwów ruszyły regularne kursy pasażerskie.
Na trasie Rzeszów – Przemyśl odnowiono już m.in. ponad 150 km torów, przebudowano blisko 90 obiektów inżynieryjnych, w tym 32 wiadukty, 16 mostów i 4 przejścia dla pieszych. Modernizacja 50 przejazdów kolejowo-drogowych (np. w miejscowości Krzemienica, Grzęska, Kosina) zwiększyła poziom bezpieczeństwa.
http://www.rynek-kolejowy.pl