W Krakowie asystent osoby niewidomej w urzędach

Od 1 czerwca 2017 roku na terenie Krakowa osoby niewidome i niedowidzące mogą skorzystać z usług osobistego asystenta, który pomoże im załatwić sprawę w urzędzie, szpitalu, na poczcie lub w innej instytucji.

Pomoc asystent realizowana jest w ramach projektu „Asystent wspomagający kontakty osób niepełnosprawnych z urzędami i innymi podmiotami publicznymi”. Podmiotem odpowiedzialnym za projekt jest Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego.

Ze wsparcia skorzystać mogą mieszkańcy Krakowa, ale także osoby zamieszkałe poza miastem, którzy mają do załatwienia sprawy urzędowe.

Wsparcie, z którego można skorzystać, skierowane jest do osób z niepełnosprawnościami wzroku (posiadających orzeczenie o niepełnosprawności ze wskazaniem na wzrok) i obejmuje asystenturę podczas kontaktów z urzędami, szpitalami i innymi tego typu podmiotami publicznymi.

Przykładowo osoba niewidoma potrzebuje załatwić sprawę w urzędzie, ale obawia się:

– problemów związanych z dotarciem do urzędu, oddalonego od twojego miejsca zamieszkania,
– poruszania się w tłumie ludzi i pomiędzy licznymi okienkami,
niedostępnej informacji na miejscu?.

Asystent – jako osoba zaufana- może również przeczytać dokument, pomoże wypełnić jakiś formularz i złożyć go w odpowiednim okienku.

JAK MOŻNA SKORZYSTAĆ ZE WSPARCIA?
Aby skorzystać ze wsparcia, trzeba skontaktować się z Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego celem umówienia terminu realizacji usługi. W Fundacji zainteresowany zostanie również zapoznany z zasadami realizacji usług asystenckich, jak również ze związaną z nimi niezbędną dokumentacją.

Wizytę asystenta należy zgłaszać kilka dni z wyprzedzeniem. Wszelkich informacji udzielają pracownicy Fundacji:
 
· Damian Kiss – tel. kom. 663 883 337
· Joanna Czudecka – tel. kom. 663 000 038
 
Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, ul. Wybickiego 3a 31-261 Kraków, tel. (12) 12 444 73 49 lub (12) 629 85 14.

 

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial