2 kwietnia to Światowy Dniem Świadomości Autyzmu. Z myślą właśnie o klientach w spektrum autyzmu, potrzebujących spokoju i wyciszenia w czasie załatwiania spraw wprowadziliśmy „cichą godzinę” w obsłudze.
„Cicha godzina” to czas ograniczenia bodźców wzrokowych i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób w spektrum autyzmu. W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 w sali obsługi klientów naszego oddziału panują specjalne warunki. Światła są wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone – zarówno przez pracowników, jak i klientów – w sposób cichy i niezakłócający spokoju.
Rezerwacja „cichej” wizyty
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie mogą zarezerwować „cichą” wizytę w oddziale wojewódzkim NFZ, poprzez:
- stronę internetową oddziału,
- telefon, dzwoniąc na Telefoniczną Informację Pacjenta 800-190-590.
Rezerwując wizytę w „cichej godzinie”, klienci mają zapewniony dłuższy, 30-minutowy czas obsługi, pozwalający na dokładne zrozumienie sprawy i wypełnienie potrzebnych dokumentów.
Wyciszone pomieszczenie
Przygotowaliśmy również odizolowane, wyciszone miejsce do obsługi. Specjalnie przystosowane stanowisko zapewnia komfort osobom w spektrum autyzmu.
Informacja prasowa