Łódzki wprowadziła ułatwienia dla osób niesłyszących i słabosłyszących.
W języku migowym dostępne są teraz informacje na stronie internetowej, a w Punkcie Obsługi Klienta działa system wspomagania słuchu.
Dzięki zmianom wskazanym przez ekspertów, osoby, które mają problemy ze słuchem mogą w przystępny dla nich sposób zapoznać się z ofertą, taryfą i przepisami przewoźnika za pomocą internetu oraz zostać lepiej obsłużone na miejscu.
W Punkcie Obsługi Klienta znajduje się pętla indukcyjna, czyli system wspomagania słuchu. Przenośne urządzenie umożliwia osobie z aparatem słuchu odbiór nieskazitelnie czystego i wyraźnego dźwięku.
Drugie udogodnienie dotyczy dostępności informacji dzięki przetłumaczeniu na język migowy przepisów taryfowych oraz tzw. mini poradnika MPK-Łódź, w którym zebrano odpowiedzi na najczęściej zadawane przez pasażerów pytania.
Przetłumaczone też zostały materiały z najważniejszymi informacji związanymi z kontrolą biletów.
Inf. na stronie internetowej mpk.lodz.pl oraz na kanale przewoźnika na YouTube.
W pętle indukcyjne wspomagające aparaty słuchowe powinny być wyposażone wszystkie miejsca, w których odbywa się bezpośredni kontakt z klientem. W Łodzi są one dostępne m.in. w Muzeum Kinematografii, kinie Kinematograf, Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich oraz na dworcu Łódź-Fabryczna.