TAURON, jeden z czołowych dostawców energii w Polsce, wprowadza rozwiązania dla osób z niepełnosprawnością w ramach programu „TAURON Bez Barier”. Jego celem jest zapewnienie równego dostępu do usług dla osób z niepełnosprawnościami i seniorów. Na czym dokładnie polegają te rozwiązania?
Wsparcie dla osób niesłyszących i niewidomych
TAURON, w ramach swojego programu „TAURON Bez Barier”, intensywnie pracuje nad poprawą dostępności swoich usług między innymi dla osób niesłyszących. Kluczowym elementem tego procesu jest implementacja pętli indukcyjnych w punktach obsługi klienta. Jest to innowacyjne rozwiązanie, które znacząco poprawia jakość obsługi dla osób korzystających z aparatów słuchowych lub implantów ślimakowych.
Poza tym wszystkie komunikaty i informacje na stronie internetowej TAURONA są przygotowywane z myślą o osobach niewidomych i słabowidzących – w tym opisy obrazów i odpowiednie formatowanie tekstu. W stacjonarnych punktach obsługi klienta TAURON oferuje udogodnienia, takie jak możliwość skorzystania z lupy czy ramki podpisu, a zespół konsultantów regularnie uczestniczy w szkoleniach, aby zapewnić klientom najlepszą obsługę dostosowaną do ich potrzeb.
Dostępność cyfrowa dla wszystkich
TAURON umożliwia załatwienie większości spraw bez konieczności wychodzenia z domu. Dokumenty można złożyć w formie skanu, a zaszyfrowane pliki są wysyłane drogą mailową.
Dodatkowo strony internetowe TAURON.PL i MÓJ TAURON spełniają standardy WCAG 2.1 na poziomie AA. Są one przyjazne wszystkim użytkownikom, w tym także seniorom, oferując m.in. regulację kontrastu i powiększenie czcionki. Zgodność ze standardami jest potwierdzona certyfikatem.
Udogodnienia w punktach obsługi klienta
TAURON dba też o to, aby korzystanie z punktów obsługi klienta było dla wszystkich komfortowe. Przede wszystkim wprowadzono w placówkach intuicyjną nawigację i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami (np. podjazdy zamiast schodów). Dodatkowo w wybranych punktach obsługi znajdują się wydzielone miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
TAURON zmienia się dla swoich klientów
TAURON nieustannie pracuje nad rozszerzeniem swojej oferty cyfrowej, aby wszystkim swoim klientom umożliwić samodzielne zarządzanie swoimi usługami energetycznymi. Współpraca z organizacjami wspierającymi osoby z niepełnosprawnościami gwarantuje, że wprowadzane rozwiązania są skuteczne i w pełni odpowiadają potrzebom tej grupy.
Dowiedz się więcej na temat programu „TAURON Bez Barier” na stronie https://www.tauron.pl/bezbarier?utm_medium=artykul&utm_source=rampa&utm_campaign=bezbarier-2023-q4-ol .