Czy pracę można lubić? Jak nie dać się wypaleniu zawodowemu i co zrobić, aby nie przepracować w swoim życiu ani jednego dnia? – na te pytania będą starali się odpowiedzieć specjaliści w ramach trwającej w Poznaniu kampanii społecznej „Praca? Lubię to!”.
– W pracy spędzamy tak naprawdę większość naszego życia. Wielu z nas doświadcza w pewnym momencie wypalenia zawodowego, braku motywacji i zaangażowania. I często nie wiemy, co dalej – powiedziała w imieniu organizatorów Aleksandra Gutkowska.
– Po raz pierwszy w naszym kraju chcemy głośno i dobitnie mówić, że warto lubić swoją pracę, jak ważne są oparte na wzajemnym szacunku, życzliwości i otwartości relacje pracodawca-pracownik oraz po co tworzyć przyjazne i innowacyjne miejsca pracy – podkreśliła.
Kampania społeczna współorganizowana przez park technologiczny YouNick i Uniwersytet SWPS jest skierowana zarówno do przyszłych pracowników, jak i właścicieli firm, czy kadry zarządzającej.
Źródło: www.kurier.pap.pl
Wspólna inicjatywa parku technologicznego YouNick oraz Uniwersytetu SWPS jest skierowana do właścicieli, kadry zarządzającej oraz obecnych i przyszłych pracowników działających w naszym kraju firm i instytucji. Od maja do listopada br. w trakcie konferencji, warsztatów i szkoleń swoją wiedzą oraz dobrymi praktykami podzielą się eksperci ze świata nauki i biznesu, przedstawiciele firm oraz osoby, które pracują i żyją z pasją.
Wzrost innowacyjności przedsiębiorstw, zwiększenie szans młodych ludzi na rynku pracy czy ograniczenie syndromu wypalenia zawodowego to tylko niektóre wyzwania stojące przed polską gospodarką w najbliższej przyszłości. Jak im sprostać w coraz trudniejszej rzeczywistości rynkowej i politycznej? Największe instytuty badawcze na świecie – Aon Hewitt, McKinsey, Instytut Gallupa czy Hay Group Insight – na podstawie prowadzonych od wielu lat badań wskazują, że kluczem do dalszego rozwoju gospodarczego są zaangażowani pracownicy. A stopień ich zaangażowania znajduje bezpośrednie odzwierciedlenie w twardych wynikach ekonomicznych przedsiębiorstw. Badanie Aon Hewitt z 2012 r. pokazało, że organizacje z wysokim poziomem zaangażowania zespołu (65% lub więcej) wypracowały pomimo kryzysu aż o 22% wyższy całkowity zwrot dla udziałowców niż średnia w 2010 r. Z ankiet pracowniczych zebranych przez Hay Group Insight wynika, że wysoce zaangażowani pracownicy mogą podwyższyć wyniki biznesowe firmy w zakresie ok. 30% i osiągać nawet 2,5-krotnie lepsze przewidywane rezultaty od swoich niezaangażowanych kolegów. Opracowując Wskaźnik Zdrowia Organizacji firma McKinsey oszacowała natomiast, że w wyniku utraconej produktywności, zdemotywowani i aktywnie niezaangażowani pracownicy kosztują amerykańską gospodarkę rocznie aż 355 miliarda dolarów.