Kampania społeczna TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK ma pokazać odbiorcom, że wózek nie jest przeszkodą w prowadzeniu normalnego życia oraz osiągania sportowych sukcesów. Sportowa siła, wola walki, talent, ciężka praca, determinacja, wzloty i upadki dotyczą tak samo wszystkich sportowców – niezależnie od ich stopnia sprawności. Jedyną miarą ich umiejętności jest ich własna linia sukcesu – dla wielu osób z niepełnosprawnością jest nią wózek.
Celem kampanii społecznej Polskiej Ligi Rugby na Wózkach pt. TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK jest próba zwrócenia uwagi na fakt uprawiania sportu przez osoby poruszające się na wózkach, a także zmiany wizerunku sportowców z niepełnosprawnościami. Polska Liga Rugby na Wózkach to jedno działań Fundacji Aktywnej Rehabilitacji mających na celu pomoc osobom, których życie obróciło się o 180 stopni – pomaga im odnaleźć się w nowej sytuacji, ucząc ich podstawowych czynności dnia codziennego. Rugbyści na wózkach trenują tak samo jak każdy inny sportowiec, zmagają się ze sobą, stają oko w oko z rywalami, cieszą się ze zwycięstw i opłakują porażki. Dlaczego więc nie są postrzegani tak samo?
Od wielu lat jestem zawodnikiem warszawskiej drużyny rugby – mogę śmiało powiedzieć, że Rugby na Wózkach stało się sportem łamiącym stereotyp osoby z niepełnosprawnością. Wiele osób jednak nie wie w ogóle o naszym istnieniu, co robimy i o tym jak ważny jest dla nas sport, dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić kampanię społeczną TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK – mówi Dominik Rymer, pracownik Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, a także zawodnik Four Kings Warszawa.
Kampania TY WIDZISZ TYLKO WÓZEK ma pokazać odbiorcom, że wózek nie jest przeszkodą w prowadzeniu normalnego życia oraz osiągania sportowych sukcesów. Sportowa siła, wola walki, talent, ciężka praca, determinacja, wzloty i upadki dotyczą tak samo wszystkich sportowców – niezależnie od ich stopnia sprawności. Jedyną miarą ich umiejętności jest ich własna linia sukcesu – dla wielu osób z niepełnosprawnością jest nią wózek.
Pomysł na kampanię zrodził się, gdy myślałem o tym jak sportowcy poruszający się na wózkach są postrzegani i jak postrzegają siebie nawzajem. Te punkty widzenia często są od siebie oddalone, a pomiędzy nimi przebiega linia, która stała się punktem wyjścia w naszej kreacji. To linia wózka poniżej której widzimy tylko wózek – ale tak naprawdę ta linia jest linią sukcesu. Sukcesu stuprocentowego sportowca, którego widzimy powyżej – wyjaśnia Bartek Mikulski, copywriter i współtwórca kampanii.
Organizator: Fundacja Aktywnej Rehabilitacji Projekt dofinansowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej Koordynator kampanii: Fundacja Polska Bez Barier Partner: Bank Zachodni WBK