Polacy wysłali przez Internet 1,5 mln pism do urzędów

Urzędy gmin, szkoły publiczne czy publiczne zakłady opieki zdrowotnej – wszystkie te instytucje muszą obsługiwać pisma ogólne obywateli przez internet. W 2018 r. Polacy tą drogą wysłali do urzędów niemal 1,5 miliona formularzy – podaje Ministerstwo Cyfryzacji.

„Podanie, wniosek, zażalenie, żądanie, czy wyjaśnienie – nie musisz iść do urzędu, by złożyć tam tego rodzaju pisma. Nie potrzebujesz umawiania wizyty. Pieczątkę zamień na Profil Zaufany, a wizytę w urzędzie i stanie w kolejce na chwilę przed komputerem” – zachęca resort cyfryzacji i dodaje: „Nie musisz brać wolnego lub zwalniać się wcześniej z pracy, by załatwić tego rodzaju sprawy. Możesz to zrobić o dowolnej porze dnia i nocy, bez wychodzenia z domu. Online”.

Pismo ogólne przez internet można wysyłać do m.in. ministerstw, urzędów gminy, urzędów centralnych, urzędów skarbowych, szkół publicznych, czy publicznych zakładów opieki zdrowotnej – czyli instytucji, który mają elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.

„Polacy bardzo chętnie korzystają z tej możliwości. Tylko w 2018 r. tą drogą wysłali do urzędów niemal 1,5 miliona pism, a to oznacza 125 tysięcy pism w miesiącu” – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Wszystko, czego potrzeba do złożenia tego rodzaju pism przez internet to konto na platformie ePUAP i tzw. profil zaufany.

„Jedno i drugie są dostępne od ręki, bezpłatnie i przez internet. Profil Zaufany pozwala potwierdzić naszą tożsamość w sieci. Chodzi o to, by nikt nie mógł się pod nas podszyć” – przypomina minister Zagórski.

Elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, wysłanego pocztą tradycyjną.

kurier.pap.pl

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial