W ponad 10 800 punktach można odebrać przysyłkę w ramach usługi Odbiór w Punkcie Poczty Polskiej. To największa sieć click&collect w Polsce, a tworzą ją placówki pocztowe, wybrane stacje PKN Orlen, sklepy Żabka i Freshmarket oraz kioski i saloniki RUCH.
Dynamika wzrostu liczby przesyłek dostarczonych do sieci Odbioru w Punkcie wyniosła 150 proc. w porównaniu z pierwszymi 11 miesiącami 2017 roku. Poczta Polska spodziewa się, że w całym 2018 roku wzrost wyniesie ponad 50 proc. w porównaniu z wynikami zeszłorocznymi.
– Kiedy uruchamialiśmy usługę Odbiór w Punkcie, taka forma dostawy przesyłek nie była w Polsce popularna. Dziś dynamicznie się rozwija. Dzięki sieci punktów odbioru zyskujemy nowych klientów, zwiększamy nasz udział w rynku KEP. Przybywa klientów zainteresowanych taką formą zamówień internetowych – mówi Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu Poczty Polskiej.
Usługa Odbiór w Punkcie jest wygodna i dostosowana do potrzeb klienta, który sam decyduje gdzie i kiedy ma się zgłosić po swoją przesyłkę, zamiast czekać na kuriera.
Poczta Polska w ramach sieci udostępnia punkty czynne 24h, bądź do późnych godzin wieczornych siedem dni w tygodniu. Klient robiący zakupy on-line może skorzystać z wybranego punktu, a przesyłki odbierać w dogodnych dla siebie godzinach. To jedna z licznych zalet tej usługi. W sieci stacji paliw Orlen po przesyłkę można się zgłosić przez całą dobę, w sklepach Żabka i Freshmarket – zazwyczaj w godzinach ich pracy: 6:00-23:00. Dzięki doskonałym lokalizacjom, klient w ciągu kilku minut może dotrzeć do punktu i cieszyć się zakupami. Można to zrobić przy okazji codziennych zakupów czy tankowania samochodu.
Poczta Polska spodziewa się, że w przyszłym roku utrzyma się wysoka dynamika wolumenów na poziomie ok. 150 proc. W każdym miesiącu przyszłego roku wolumen przesyłek kierowany do sieci punktów odbioru przekraczać będzie liczbę siedmiocyfrową.
Informacja prasowa