Relacja z IV Warszawskiego Tygodnia Kultury Bez Barier

23.09.2016 – 02.10.2016 / 7.10.2016 – 09.10.2016 – IV Warszawski Tydzień Kultury Bez Barier, przypomnijmy sobie co się wtedy wydarzyło!

IV Warszawski Tydzień Kultury Bez Barier – 121 wydarzeń w Warszawie, 45 wydarzeń w Polsce, 15 partnerów z Polski i 47 partnerów w Warszawie. Oj, działo się! 

W tegorocznej edycji wzięło udział w Warszawie 1225 osób, a w Polsce ponad 1000. Łącznie odbyło się 166 wydarzeń w 12 miastach Polski 
i w Warszawie. Każdy dzień, to było kilka propozycji z różnych dziedzin kultury, z różnych instytucji. To, co je łączyło to BRAK BARIER!

Z każdą kolejną edycją, oferta jest poszerzana o nowe wydarzenia. Tak więc, co było nowością w tym roku? Wycieczka po Telewizji Polskiej, Polskim Radio i oprowadzanie po zoo. Zaś do koncertów w tym roku dołączyła Filharmonia Narodowa. W tegorocznej edycji, w ofercie były m.in. spektakle, spotkania z aktorami po spektaklach, pokazy filmowe, czy też oprowadzania kuratorskie.

 

Hasło festiwalu brzmiało "NIE DZIELI NAS NIC". Powstał spot promujący wydarzenie, nagrany w Polskim Języku Migowym i opatrzony audiodeskrypcją.  Spot został stworzony przez zespół MMM – Młodzi Migają Muzykę we współpracy z kontrabasistą Tomaszem Krzemińskim. 

Kto jeszcze nie miał okazji tego zobaczyć, może obejrzeć tutaj: 

Nie zawiedli nas widzowie, wielu z nich spotkaliśmy na kilku wydarzeniach! W ankiecie podsumowującej, docenili iż najmocniejszą stroną festiwalu była różnorodność i bogaty wybór ofert wydarzeń. A także, możliwość korzystania z usług wolontariuszy, ceny biletów, zwiedzanie miejsc niedostępnych na co dzień oraz dobry kontakt z organizatorami. A co było najlepsze w IV Warszawskim Tygodniu Kultury Bez Barier? „To, że było! I mam nadzieję, że będzie nie tylko tydzień czy dwa, ale cały rok. Takie przedsięwzięcia powinny być na stałe wpisane 
w kulturalny grafik naszego kraju.” – napisał jeden z widzów. Pokazuje to, iż jest potrzeba na jeszcze więcej dostępnych wydarzeń kulturalnych. Z oferowanych udogodnień odbiorcy najczęściej korzystali z tyflografik i materiałów dotykowych (30%),  audiodeskrypcji (27%), napisów dla niesłyszących (24%) oraz z informacji o dostępności instytucji na stronie www (24%).

Natomiast z organizowanych wydarzeń zdecydowanie największą popularnością, tak jakw poprzednich latach, cieszyły się spektakle teatralne z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących.

 

Co jeszcze powiedzieli odbiorcy na temat festiwalu? Zobacz podsumowanie oczami widzów: 

 

A jak było? Obejrzyj krótki klip festiwalu: 

http://kulturabezbarier.org/

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial