Startuje badanie satysfakcji Pacjentów przez NFZ

Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach.

Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć.

Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:

– Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?

– Jaka była jakość wyżywienia?

– Czy komunikacja była zrozumiała?

– Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?

– Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?

– Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?

– Czy w nocy była cisza?

– Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?

– Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

Informacje, których nie powinieniśmy podawać ankieterowi:

W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJMY żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystaliśmy). To ważne dla naszego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują danych Pacjenta i nie będą o nie prosić.

Informacje, które mają ankieterzy:

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko:

– numer telefonu

– płeć

– placówkę, w której się odbyło się leczenie

– datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę.

Dane te zostaną wykorzystane wyłącznie do przeprowadzenia badania.

WAŻNE!

Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju zabiegu, z którego korzystaliśmy. Dlatego nie mogą o to pytać.

Nasza odpowiedź to szansa na poprawę jakości i dostępności do świadczeń.

NFZ ankietuje w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie z placówkami medycznymi chcemy dbać o zdrowie nas wszystkich. Robimy to m.in. przez monitorowanie jakości i dostępności do świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia Pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy. Badanie potrwa maksymalnie 4 miesiące.

Masz wątpliwości? Zgłoś je

Ankieterzy, którzy zadzwonią do Pacjentów, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Prosimy natychmiast zakończyć rozmowę z ankieterem, jeśli poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca. Prosimy koniecznie poinformować nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu, którym dysponują ankieterzy.

Prosimy również rozłączyć się i skontaktować z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi wątpliwości.

Podoba Ci się artykuł? UDOSTĘPNIJ!

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
Czcionka
Kontrast