Tłumacz języka migowego pilotażowa usługa online w banku

PKO Bank Polski wprowadza w kilku oddziałach pilotażową usługę tłumacza języka migowego online.

W siedmiu placówkach w pięciu miastach PKO Bank Polski testuje nowe rozwiązania do obsługi osób niedosłyszących. Przy stanowisku bankowym klient zostanie przywitany przez pracownika w języku migowym, a następnie połączony z tłumaczem online. W Polsce problemy ze słuchem ma kilkaset tysięcy osób. „Dla osób głuchych najważniejszy jest pełny dostęp do informacji, a ten daje tłumaczenie na język migowy” – przekonuje szefowa zespołu tłumaczy języka migowego w firmie Migam.

Oddziały PKO Banku Polskiego prowadzące pilotaż tłumaczeń języka migowego

Jelcz-Laskowice, ul. Oławska 27
Kraków, ul. Podgórska 34
Opole, ul. Reymonta 39
Poznań, ul. Kościuszki 80a
Poznań, ul. Bolesława Krzywoustego 7
Warszawa, al. Jana Pawła II 25
Warszawa, ul. Sienkiewicza 12/14
Przystosowanie urzędów i placówek publicznych do obsługi osób z problemami słuchu jest bardzo istotne. Statystyki GUS wskazują, że w Polsce wady słuchu ma kilkaset tysięcy osób. Ustawa o języku migowym nakłada na wszystkie organy administracji publicznej obowiązek udostępnienia informacji w języku migowym. Również banki coraz częściej oferują tego typu udogodnienia, w dużej mierze kierując się rekomendacjami Związku Banków Polskich w „Dobrych praktykach obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki”.

Jak działa tłumacz migowy

Usługę tłumacza migowego online PKO Bank Polski wdrożył we współpracy z firma Migam „RKPK” Sp. z o.o. sp. k.a. Komunikacja w oddziale odbywa się dzięki aplikacji na tablecie. Tłumacz języka migowego, widoczny na ekranie tabletu, pośredniczy w rozmowie klient – doradca.

Jak skorzystać z usługi

– odwiedź oddział PKO Banku Polskiego, w którym jest dostępna usługa

– pokaż pracownikowi znak pomocy osobom z wadą słuchu

– połącz się z Tłumaczem Migam na tablecie dostępnym w oddziale

– rozmawiaj z doradcą za pośrednictwem tłumacza

– po zakończeniu rozmowy możesz wypełnić ankietę satysfakcji

Od 9 maja z usługą pilotażową dla osób z problemami słuchu wystartował PKO Bank Polski we współpracy z firmą Migam. http://www.pkobp.pl/tlumacz-migam/

 

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial