Studenci Politechniki Rzeszowskiej konstruują robota SkyBot, który zachęca dzieci do aktywności fizycznej i umysłowej. Najmłodsi będą bowiem samodzielnie składać robota z modułów i wprawiać go w ruch własnym ruchem. Konstrukcja ma być gotowa do września br.
Jak poinformowała w czwartek PAP rzeczniczka Politechniki Rzeszowskiej (PRz) Katarzyna Kadaj-Kuca projekt SkyBot został opracowany przez czterech studentów Wydziału Elektrotechniki i Informatyki Politechniki Rzeszowskiej. Ich projekt znalazł się wśród 3 zwycięskich pomysłów w 2. edycji konkursu CSR Masters – działaj z Henklem. Każdy ze zwycięzców otrzyma 5 tys. zł na realizację projektu.
Celem studentów PRz było zachęcenie uczniów szkół z terenów wiejskich do aktywności fizycznej, a także zainteresowanie ich programowaniem poprzez wspólne budowanie robotów. Wymyślili więc robota SkyBot, którego w ruch będzie mogła wprawić właśnie aktywność fizyczna. Ponadto – jak wyjaśnił jeden z pomysłodawców Mateusz Salach – robot ten nakłoni dzieci także do aktywności umysłowej.
Zadaniem dzieci będzie bowiem złożenie własnego robota z otrzymanych modułów. Następnie za pomocą odpowiednio zaprogramowanej opaski, zakładanej na rękę, będzie można wprawić robota w ruch.
„Roboty sterowane ruchami dziecka będą brały udział w wyścigu. Zwycięży to dziecko, którego robot dzięki precyzji i szybkości wykonanych ruchów najszybciej dotrze do mety” – wyjaśnił Salach.
Pomysłodawcy zapewniają, że we wrześniu ich wynalazek zostanie zaprezentowany dzieciom w zaprzyjaźnionym Zespole Szkół w Nehrybce.
W konkursie CSR Masters – działaj z Henklem! udział mogli wziąć studenci wszystkich polskich uczelni, którzy opracowali autorski projekt działań prospołecznych o tematyce edukacyjnej, ekologicznej, zdrowotnej lub kulturalnej. Najważniejszym celem było stworzenie czegoś dla dobra szerszej społeczności. Konkurs trwał od 6 listopada do 1 lutego br.
Jury konkursowe wyróżniło 9 pomysłów studentów z polskich uczelni, na które można było głosować. Głosowanie zakończyło się o północy.
autor: Agnieszka Pipała
Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl