Kampania społeczna „Kropla Miłosierdzia”

W lipcu wystartowała kampania społeczna pt. „Kropla Miłosierdzia” mająca zachęcać do podejmowania uczynków miłosierdzia w codziennym życiu. Centrum Myśli Jana Pawła II, Instytucja Kultury m.st. Warszawy – organizator kampanii, wiodącym motywem wizualnym kampanii uczynił kroplę wody, w którą wpisane są wybrane uczynki miłosierdzia (zaczerpnięte z Katechizmu Kościoła Katolickiego). Każdy z 14 uczynków jest kolejną kroplą wody, „miarką dobra”.

Motywem przewodnim kampanii jest woda. Woda niesie ze sobą głębokie przesłanie: symbolizuje życie, czystość, a także oczyszczenie i zaspokojenie. Podobnie miłosierdzie. Miłosierdzie raz przyjęte procentuje i niejednokrotnie jest oddawane dalej ze zdwojoną siłą.

Kampania społeczna „Kropla Miłosierdzia” proponuje refleksję na kilku poziomach. Do jej realizacji wybrane zostały fragmenty przemówień i dokumentów św. Jana Pawła II oraz Dzienniczka św. s. Faustyny Kowalskiej, które najlepiej wyjaśniają, w jaki sposób Ci święci rozumieli poszczególne uczynki miłosierdzia. Wybrane teksty będą wskazówką w refleksji nad słowami: głodnych nakarmić, podróżnych w dom przyjąć, urazy chętnie darować… Spełniając uczynki miłosierdzia wyrażamy miłość wobec drugiego, stajemy się bohaterami, uczestniczymy w cudzie, zmieniamy się w dar lub dar od kogoś przyjmujemy, zyskujemy moc, aby sprawić komuś przyjemność.

Pod adresem: www.kroplamilosierdzia.org oraz www.dropofmercy.org znajduje się rozwinięcie kampanii. Każdy, kto wejdzie na stronę internetową, będzie mógł zastanowić się głębiej nad aktami miłosierdzia względem duszy i ciała.

Okazywanie miłosierdzia nie jest trudne. Odwiedzający stronę dostaną także bazę działań społeczno-charytatywnych, które mogą wesprzeć, czasem nawet nie wychodząc z domu. Zebrane zostały w jedno miejsce różne akcje warszawskie i ogólnopolskie, które pozwalają zrobić coś dobrego dla innych. Nawiedzać chorych możemy m.in. udzielając wsparcia Fundacji „Dr Clown”, która małych podopiecznych szpitali zaraża radością, uśmiechem i czerwonymi noskami. ZiBaTePa to portal pozwalający szybko wygooglować tematycznie cytaty z nauczania Jana Pawła II – z jego pomocą możemy nieumiejętnych pouczać. Strapionych pocieszymy np. poprzez wsparcie różnorodnych akcji crowdfoundingowych – podpowiadamy, gdzie można to zrobić. Wybrane przez nas działania promują zarówno organizacje świeckie jak i kościelne, pomagające w sferze duchowej, psychicznej, a także oferujące pomoc finansową dla potrzebujących.

Strona będzie rozwijana o adresy kolejnych organizacji także po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży. W tej chwili dostępna jest w języku polskim i angielskim.

Kampania „Kropla Miłosierdzia” została przygotowana dla młodzieży biorącej udział w XXXI Światowych Dniach Młodzieży, jednak jej przesłanie jej skierowane także do warszawiaków i turystów odwiedzających stolicę. Idea kampanii wpisuje się w ogłoszony przez Papieża Franciszka Rok Miłosierdzia Bożego.

Organizatorem kampanii „Kropla Miłosierdzia” jest Centrum Myśli Jana Pawła II, Kreację stworzyła agencja Skyboat. Wsparcie działań związanych z kampanią zapewnia Instytut Dialogu Międzykulturowego z Krakowa.

www.kroplamilosierdzia.org

[Miłosierdzie] Jest to miłość czynna, miłość, która zwraca się do człowieka, ogarnia wszystko, co składa się na jego człowieczeństwo. Miłość ta w sposób szczególny daje o sobie znać w zetknięciu z cierpieniem, krzywdą, ubóstwem, w zetknięciu z całą historyczną „ludzką kondycją”, która na różne, sposoby ujawnia ograniczoność i słabość człowieka, zarówno fizyczną, jak i moralną.

Jan Paweł II, Dives in Misericordia, 3.

 

Źródło: Centrum Myśli Jana Pawła II

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial