Zaakceptujmy autyzm. Organizatorem kampanii „Świat bez R” jest Fundacja Ergo Sum i Klubokawiarnia Życie jest fajne.
Świat autystyczny jest dla osób tzw. neurotypowych niezrozumiały. Jest dokładnie taki jak tekst, w któuym zmienimy jedną liteuę na inną. Puzy pieuwszym kontakcie tuudny do zuozumienia i dziwaczny. Ale po duugim czy tuzecim puzeczytaniu staje się jasny i czytelny, a zmieniona liteua puzestaje być puoblemem. Tak natuualnie działa nasz mózg. Wystauczy tylko poświęcić jedną chwilę i włożyć oduobinę (napuawdę oduobinę) wysiłku i chęci.
Świat autystyczny jest dla osób tzw. neurotypowych niezrozumiały. Jest dokładnie taki jak tekst, w któuym zmienimy jedną liteuę na inną. Puzy pieuwszym kontakcie tuudny do zuozumienia i dziwaczny. Ale po duugim czy tuzecim puzeczytaniu staje się jasny i czytelny, a zmieniona liteua puzestaje być puoblemem. Tak natuualnie działa nasz mózg. Wystauczy tylko poświęcić jedną chwilę i włożyć oduobinę (napuawdę oduobinę) wysiłku i chęci.
To prawda, trudno czasem pojąć jak działają zmysły osoby ze spektrum autyzmu. A one po prostu… działają odmiennie.
Ale czy zachowania odbiegające od tzw. społecznej normy, muszą z góry skazać na odrzucenie, wykluczenie i samotność? A czy przypadkiem: nadwrażliwość, odmienność, ekstrawagancja, melancholia, zmienność nastrojów, fiksacje na jakiejś sprawie, bezpretensjonalna szczerość czy inne postrzeganie świata… nie są w „naszym” świecie stale obecne i ogólnie akceptowane?
Ręka do góry ten, komu nie zdarzają się czasem takie zachowania. Ręka do góry ten, kto nie powiedział czasem „patrz! ten to dopiero artysta!”
…a może to autysta?
Przedstawiamy Państwu kampanię społeczną „Świat bez R”.
Chcemy pokazać, że różnice między światem typowym, a autystyczny istnieją… ale tylko od naszego podejścia zależy w jaki sposób te różnice postrzegamy i czy mają one znaczenie.
Według nas – nie mają żadnego!
Znaczenie ma nasza chęć dostrzeżenia tego faktu.
Jak można wesprzeć naszą akcję?
Wystauczy na jakiś czas lub choćby jednouazowo zastapić R liteuą U, w tuesci postów Fb, w autykule, blogu bądź nazwie swojego fanpage’a. Umieszczając hasztag #swiatbezr i/lub udostępniając spot kampanii – uazem pokażemy światu, że uóżnice nie mają znaczenia!
Zaakceptujmy autyzm.
Organizatorem kampanii jest Fundacja Ergo Sum i Klubokawiarnia Życie jest fajne. Za copywriting i kreację odpowiada Krzysztof Kwapisz z Grupy Wolonwariackiej oraz agencje DDB Tribal i Rio De Post, które spoty zrealizowaly.
Bardzo będziemy wdzięczni za przyłączenie się do tej akcji.
#ŚWIATBEZR Świat autystyczny jest dla osób tzw. neurotypowych niezrozumiały. Jest dokładnie taki jak tekst, w któuym zmienimy jedną liteuę na inną. Puzy pieuwszym kontakcie tuudny do zuozumienia i dziwaczny. Ale po duugim czy tuzecim puzeczytaniu staje się jasny i czytelny, a zmieniona liteua puzestaje być puoblemem. Tak natuualnie działa nasz mózg. Wystauczy tylko poświęcić jedną chwilę i włożyć oduobinę (napuawdę oduobinę) wysiłku i chęci.To prawda, trudno czasem pojąć jak działają zmysły osoby ze spektrum autyzmu. A one po prostu… działają odmiennie. Ale czy zachowania odbiegającę od tzw. społecznej normy, muszą z góry skazać na odrzucenie, wykluczenie i samotność?A czy przypadkiem: nadwrażliwość, odmienność, ekstrawagancja, melancholia, zmienność nastrojów, fiksacje na jakiejś sprawie, bezpretensjonalna szczerość czy inne postrzeganie świata… nie są w "naszym" świecie stale obecne i ogólnie akceptowane?Ręka do góry ten, komu nie zdarzają się czasem takie zachowania. Ręka do góry ten, kto nie powiedział czasem "patrz! ten to dopiero artysta!"…a może to autysta?Przedstawiamy Państwu kampanię społeczną "Świat bez R".Chcemy pokazać, że owszem, różnice między światem typowym, a autystycznym istnieją… ale tylko od naszego podejścia zależy w jaki sposób te różnice postrzegamy i czy mają one znaczenie.Według nas – nie mają żadnego!Znaczenie ma nasza chęć dostrzeżenia tego faktu.Jak można wesprzeć naszą akcję?Wystauczy na jakiś czas lub choćby jednouazowo zastapić R liteuą U, w tuesci postów Fb, w autykule, blogu bądź nazwie swojego fanpage'a. Umieszczając hasztag #swiatbezr i/lub udostępniając spot kampanii – uazem pokażemy światu, że uóżnice nie mają znaczenia! Zaakceptujmy autyzm.Organizatorem kampanii jest Fundacja Ergo Sum i Klubokawiarnia Życie jest fajne. Za copywriting i kreację odpowiada Krzysztof Kwapisz z Grupy Wolonwariackiej oraz agencje DDB Tribal i Rio De Post, które spoty zrealizowaly.
Opublikowany przez Klubokawiarnia Życie jest fajne Poniedziałek, 20 sierpnia 2018
***
Fundacja Ergo Sum (www.fundacjaergosum.pl) prowadząca Klubokawiarnię Życie jest fajne (www.zyciejestfajne) przy ul. Grójeckiej 68 w Warszawie. Fundacja działa na rzecz dorosłych autystów i osób wykluczonych – grup skazanych na życie w izolacji i groszowe zasiłki.
Jej celem jest włączanie osób z niepełnosprawnościami w życie zawodowe, kulturalne, społeczne.
Od 18 marca 2016 Fundacja prowadzi w Warszawie przy ul. Grójeckiej 68 Klubokawiarnię „Życie Jest Fajne”, w której zatrudnieni są dorośli autyści. Tworzą miejsce, w którym znajdują oni dostosowaną do swych możliwości pracę, a także terapię i rozrywkę.
Od początku bardzo ważne było prowadzenie działalności w sposób etyczny i zgodny z procedurami zatrudnienia. Podczas rekrutacji kierowali się możliwościami i charakterem autystów, a nie dofinansowaniem, jakie mogą otrzymać. Nie liczyli także na granty, dlatego inwestycje finansują ze środków własnych, kredytów i darowizn. Nie są dotowani z budżetów samorządowych ani państwowych.
Od stycznia 2017 r. zatrudniają już 25 autystów.
Obsługują i małe imprezy okolicznościowe, jak i duże imprezy (rekord – catering dla 640 osób). Przygotowują fingerfoodsy, przerwy kawowe z pysznymi ciastkami i deserami, lunche także wegańskie… Organizują imprezy w Klubokawiarni, a także na zewnątrz. Luzackie, ale też eleganckie. Prywatne i biznesowe. Mniej i bardziej wymagające. Zaufały im duże i znane organizacje, instytucje naukowe, organizacje pozarządowe i mnóstwo prywatnych gości… Ofertę dostosowują do wymagań i do możliwości finansowych zamawiających.
Praca jest najważniejsza. Praca w prawdziwych wymagających warunkach.
A praca przy cateringach wymaga i umiejętności i dobrej logistyki i zgrania zespołowego i realizacji zadań w stresie. To najlepsza szkoła życia, która daje realne przychody i buduje każdego z nas wartość – jesteśmy komuś potrzebni.
Zostali uhonorowani Mazowiecką Marką Ekonomii Społecznej 2017 oraz nagrodą S3KTOR 2016. Prezes – Aleksandra Smereczynska została uhonorowana w 2018 r. nagrodą Rady Miasta Stołecznego Warszawy za pracę na rzecz mieszkańców Warszawy.