O kampanii „Mały gest – Wielkie wsparcie”

Kampania „Mały gest – Wielkie wsparcie” prowadzona jest przy współpracy Fundacji NIE WIDZĄC PRZESZKÓD oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Na kanwie sukcesu kampanii „Widzialni (Nie)widzialni” zdecydowaliśmy się na poszerzenie obszaru działań związanych z uświadamianiem społeczeństwa na sytuację osób z dysfunkcją narządu wzroku. Tym samym z szeroko rozumianymi materiałami i treściami edukacyjnymi wykroczyliśmy poza Kraków i staramy się dotrzeć do wszystkich mieszkańców naszego województwa.

Nasze działania ukierunkowaliśmy na dwie grupy odbiorców, do których kierowane są wyselekcjonowane treści.

Pierwszą z nich jest środowisko osób pełnosprawnych. Naszym celem jest ukazanie im istoty niesienia pomocy osobom niepełnosprawnych – nie tylko w dobie pandemii. Bardzo często nie zdają sobie one sprawy z faktu, iż tak oczywiste czynności jak zrobienie zakupów, odczytanie numeru nadjeżdżającego autobusu lub przejście przez pasy stanowią nierzadko wyzwanie dla osób niewidomych i słabowidzących. Realizowane przez nas założenia projektowe mają na celu zachęcenie ich do niesienia pomocy, do zaoferowania pomocnej dłoni, do wykonania małego gestu, który niesie wielkie wsparcie.

Drugą grupę odbiorców stanowią osoby z niepełnosprawnością narządu wzroku. Naszym celem jest pokazanie im możliwości skorzystania ze wsparcia ze strony licznych instytucji rozlokowanych na terenie całej małopolski. Pragniemy również wskazać im jak i gdzie szukać i otrzymać pomoc – nie tylko od wspomnianych już instytucji, ale również od przypadkowego przechodnia.

Wspomniane powyżej treści edukacyjne pojawiają się i pojawiać się będą w Internecie, prasie, radiu, a także telewizji. Flagowym i innowacyjnym ruchem ze strony naszej fundacji jest emisja programu „NIE WIDZĄC PRZESZKÓD”, który przedstawia sylwetki osób niepełnosprawnych czerpiących z życia pełnymi garściami mimo swych ograniczeń. Jest on emitowany w weekendy na antenie TVP 3 Kraków.

Ponadto w mediach społecznościowych są publikowane i promowane będą materiały filmowe przedstawiające krótkie scenki z często prozaicznych zdarzeń dnia codziennego osób niewidomych i słabowidzących, w których ukazany jest sposób prawidłowego wsparcia ze strony osób trzecich. Opracowana została także krótka animacja, z której osoby niepełnosprawne dowiedzą się o formach wsparcia i aktywnościach, których mogą podejmować się za pośrednictwem organizacji działających na terenie województwa.

W miejscu tym warto zaznaczyć, iż w klipach prezentujących osoby niepełnosprawne w scenach dnia codziennego występują osobistości ze świata kultury, sztuki, sportu i dziennikarstwa, które zechciały stać się twarzami naszej kampanii. W gronie ambasadorów zachęcających do niesienia pomocy znaleźli się miedzy innymi Zbigniew Boniek, Urszula Grabowska, Maciej Jabłoński, Arkadiusz Głowacki, Mateusz Borek, Artur Dziurman,, czy Tomasz Smokowski.

Już teraz kampanijne spoty emitowane są na antenie radia RMF MAXXX oraz mobilnej aplikacji RMF ON. W najbliższym czasie będą one również wyświetlane na monitorach w pociągach należących do Kolei Małopolskich. Podjęte zostały także działania, aby pojawiły się one również w autobusach komunikacji należących do większych miast naszego regionu.

Artykuły o kampanii kierowane do pełno oraz niepełnosprawnych członków naszej społeczności opublikowane zostaną nie tylko w sieci, ale również w prasie – ze szczególnym uwzględnieniem tej specjalistycznej, wydawanej z myślą o osobach niepełnosprawnych.

Kampania zaplanowana jest do 15 grudnia.

Dodaj komentarz

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial