Mija sześć miesięcy odkąd na pojemnikach na odpady pojawiły się naklejki w alfabecie Braille’a.
W całej Polsce oznaczono w ten sposób do tej pory 2 tysiące miejsc.
Naklejki są bezpłatnie dystrybuowane w ramach programu ENERIS pn. „Segreguję – nie widzę przeszkód”.
To pierwsza tego typu inicjatywa w Europie. Program wspierają m.in. Pełnomocnik Rządu ds. Spraw Niepełnosprawnych i Polski Związek Niewidomych.
Naklejki to nie jedyne ułatwienie, które wprowadzamy dla klientów z niepełnosprawnością. Strona internetowa Grupy ENERIS została przygotowana zgodnie ze standardami dostępności stron WCAG 2.0. Kolejnym elementem dostosowywania usług świadczonych przez nasze spółki do potrzeb osób niepełnosprawnych jest szkolenie z zakresu obsługi klienta z niepełnosprawnością (niezależnie od stopnia i rodzaju niepełnosprawności), któremu zostali poddani pracownicy naszych Biur Obsługi Klienta i Sekretariatów. Do końca 2017 roku zostaną przeszkoleni także nasi kierowcy i ładowacze, łącznie ponad 600 osób obsługujących codziennie 1,1 mln mieszkańców polskich miast. Obecnie pracujemy nad aplikacją, która ułatwi czytanie harmonogramów wywozu odpadów osobom niewidomym i słabowidzącym.